1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när SARInfo Sweden bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse genereras automatiskt. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. SARInfo Sweden har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund.
För att handla hos oss måste du vara 18 år.

Hyresvillkor för hyra av utrustning, nödsändare, satellittelefon mm.

2. Pris
I priserna ingår moms. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som SARInfo Sweden inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionsavgifter tillkommer vid leverans inom Sverige. Vid utrikes försäljning tillkommer en exp.avgift på SEK 50:-.

3. Frakt
En fraktkostnad tillkommer på priset.
Vi tillämpar Postens taxa. Fraktkostnaden redovisas innan kunden bekräftar köp.
Vid beställning som skickas utanför Sverige meddelas kund via epost om fraktkostnad innan försändelsen skickas från oss.

4. Betalningsvillkor

4.1 Faktura
Betalning mot faktura med 15 dagar netto erbjuds. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar.
Leverans mot faktura kan endast ske till beställarens folkbokförda adress.

Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan. I vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

4.2 Kortbetalning
Vi genomför korttransaktionen i samarbete med PayPal.

4.3 Postförskott
Postens avgift för postförskott tillkommer.

4.5 Hämtas
Beställda varor kan hämtas från vår adress. Då varorna är klara för leverans får Du ett meddelande per epost eller sms. Betalning sker med kort eller kontant vid leverans.

5. Hyra av satellitkommunikationsutrustning
Vid hyra av satellittelefon, satellitbredband ingår ej kostnader för samtal-, data- eller andra trafikavgifter i hyrespriset.

6. Ångerrätt och returer
Distanshandelslagen ger dig möjlighet att ångra köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot varan. Returnerade varor skall givetvis vara i väsentligt oförändrat skick. Dvs varan skall vara i nyskick och inget får vara avlägsnat från produkten, som tex diverse etiketter som sitter på tex kläder. Vid retur skall produkten emballeras ordentligt och ingen tejpning eller dylik hantering skall ske på originalförpackningen, den måste också vara i oförändrat skick. Vi bjuder på returfrakten inom 14 dagar från att du fick försändelsen, om inte varan du vill byta till finns tillgänglig så betraktas returen som ett återköp. Vi betalar max en returfrakt. Utskick av produkten du valt att byta till eller görs snarast möjligt från att vi mottagit den.
Kontakta oss per epost, info@sarinfo.se eller telefon, +46 73 7465364

7. Personuppgiftspolicy
Alla personuppgifter som du lämnar till SARInfo Sweden hanteras med största respekt. Vårt sätt att samla och lagra information följer Personuppgiftslagen, SFS 1998:204. Lagen bygger på gemensamma regler som har beslutats inom EU.

SARInfo Sweden medverkar ej till att skicka sk SPAM. Som kund till oss kan du få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation du initierad samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer ej.

Vi förbinder oss att inte på något sätt lämna ut eller sälja vidare de personuppgifter som vi inhämtar från våra kunder. Vi inhämtar bara den information som vi behöver för att kunna behandla din order och informationen används bara av oss själva samt de partner vi använder för att kunna genomföra köpet. Exempel på partners är PSP (Payment Service Provider) och Kreditgivare samt banker.

8. Säkerhet
Försök till bedrägeri med t ex falska eller stulna kortuppgifter polisanmäls. Vi loggar IP adresser i samband med att betalning genomförs för att kunna använda dessa vid en eventuell polisanmälan.

9. Leveranser
Varor som finns i lager skickas normalt inom 1-3 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre. Dessa varor är märkta med beställningsvara, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Paketen levereras av Posten.

10. Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden.

11. Transportrisken
Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

12. Skadat gods
När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka.
Kontakta oss per epost, info@sarinfo.se eller telefon, +46 73 7465364