1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när SARInfo Sweden bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse genereras automatiskt. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. SARInfo Sweden har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund.
För att handla hos oss måste du vara 18 år.
2. Pris
I priserna ingår moms. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som SARInfo Sweden inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionsavgifter tillkommer vid leverans inom Sverige. Vid utrikes försäljning tillkommer en exp.avgift på SEK 50:-.
3. Frakt
En fraktkostnad tillkommer på priset.
Vi tillämpar Postens taxa. Fraktkostnaden redovisas innan kunden bekräftar köp.
Vid beställning som skickas utanför Sverige meddelas kund via epost om fraktkostnad innan försändelsen skickas från oss.
4. Betalningsvillkor
Betalning med Payson.
Betalning sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd.
Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004. Läs mer här: www.payson.se
4.1 Hämtas
Beställda varor kan hämtas från vår adress. Då varorna är klara för leverans får Du ett meddelande per epost eller sms. Betalning sker med kort eller kontant vid leverans.
5. Hyra av satellitkommunikationsutrustning
Vid hyra av satellittelefon, satellitbredband ingår ej kostnader för samtal-, data- eller andra trafikavgifter i hyrespriset.
Hyresvillkor för hyra av utrustning, nödsändare, satellittelefon mm.
6. Ångerrätt och returer
Distanshandelslagen ger dig möjlighet att ångra köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot varan. Returnerade varor skall givetvis vara i väsentligt oförändrat skick. Dvs varan skall vara i nyskick och inget får vara avlägsnat från produkten, som tex diverse etiketter som sitter på tex kläder. Vid retur skall produkten emballeras ordentligt och ingen tejpning eller dylik hantering skall ske på originalförpackningen, den måste också vara i oförändrat skick. Vi bjuder på returfrakten inom 14 dagar från att du fick försändelsen, om inte varan du vill byta till finns tillgänglig så betraktas returen som ett återköp. Vi betalar max en returfrakt. Utskick av produkten du valt att byta till eller görs snarast möjligt från att vi mottagit den.
Kontakta oss per epost, info@sarinfo.se eller telefon, +46 70 2247691
7. Personuppgiftspolicy
Alla personuppgifter som du lämnar till SARInfo Sweden hanteras med största respekt.
SARInfo Sweden medverkar ej till att skicka sk SPAM. Som kund till oss kan du få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer ej.
Vi förbinder oss att inte på något sätt lämna ut eller sälja vidare de personuppgifter som vi inhämtar från våra kunder. Vi inhämtar bara den information som vi behöver för att kunna behandla din order och informationen används bara av oss själva samt de partner vi använder för att kunna genomföra köpet. Exempel på partners är PSP (Payment Service Provider) och Kreditgivare samt banker.
Vi använder de personuppgifter du meddelat oss i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning.
Uppgifter som rör din person används av SARInfo Sweden samt av våra samarbetspartners för betalning och leverans för att genomföra mellan oss överenskomna avtal och i första hand för att ta betalt för och skicka varor till den adress som du uppgett.
Du kan vända dig till oss på info@sarinfo.se om du har frågor om dina lagrade data eller vill ändra eller radera dem.
När du registrerar dig för vårt nyhetsbrev sparar vi din e-postadress och använder den i samband med reklam och marknadsundersökningar till dess du avbeställer nyhetsbrevet. Du kan närsomhelst avbeställa nyhetsbrevet genom att kontakta oss på info@sarinfo.se eller via länken i nyhetsbrevet.
Vi använder ibland cookies för att kunna utnyttja vissa funktioner och göra ditt besök på vår webbplats till en bättre upplevelse. Här är det fråga om små datafiler som sparas på din dator. De flesta cookies som vi använder raderas efter besöket från din dator (s.k. sessionscookies). En del cookies stannar kvar på datorn och gör det möjligt för oss att känna igen dem vid ditt nästa besök. Dessa cookies är till för att spara ditt användarnamn och ditt lösenord på webbplatsen, så du inte behöver fylla i dem nästa gång du loggar in. Samma cookies sparar dessutom personuppgifter som namn adress och telefonnummer etc. Det är inte tillåtet för våra affärspartners att hämta, bearbeta eller använda personrelaterade data med hjälp av cookies.
8. Säkerhet
Försök till bedrägeri med t ex falska eller stulna kortuppgifter polisanmäls. Vi loggar IP adresser i samband med att betalning genomförs för att kunna använda dessa vid en eventuell polisanmälan.
9. Leveranser
Varor som finns i lager skickas normalt inom 1-3 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre. Dessa varor är märkta med Ordervara, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Paketen levereras av Posten.
10. Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden.
11. Transportrisken
Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.
12. Skadat gods
När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka.
Kontakta oss per epost, info@sarinfo.se eller telefon, +46 70 2247 691
13. Tvist
Om vi mot förmodan inte skulle komma överens så löses tvister i allmän domstol, men du har också möjlighet att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Nämndens beslut har formen av en rekommendation till parterna att lösa tvisten på ett visst sätt. Du kan även
vända dig till din konsumentvägledare för att få hjälp.